Soite otti käyttöön tekoälyn päivystyksellisessä hoidon tarpeen arvioinnissa

Sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten asukkaat voivat nyt arvioida hoidon tarpeensa verkossa. Soiten verkkosivujen Oireapu-palvelun algoritmi tekee kartoituksen vaivasta ja ohjaa potilaan oikeaan paikkaan. Jos oireet viittaavat ei-päivystykselliseen vaivaan, potilaaseen ollaan yhteydessä terveyskeskuksesta 1–2 päivän kuluessa. Soitessa uskotaan, että palvelun myötä […]


Vain tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustu Hoiva&Terveys Sote -palveluun
maksutta, ilman velvoitteita

Edellinen artikkeliValvira seuraa tiiviisti Lifecare-järjestelmän korjaustoimia – ei potilasvahinkoja tiedossa
Seuraava artikkeliKuntalain mukaiset työterveyshuoltoa koskevat palvelut yhtiöitettävä kuluvan vuoden aikana